„Petalele Păcii” în școli la Soroca, Republica Moldova

„Petalele Păcii” în şcolile moldoveneşti
ianuarie 27, 2018
”Petalele Păcii” în centrele comunitare din Chișinău
iunie 2, 2018
 

Pe data de 18 mai 2018, proiectul ”Petalele Păcii” a ajuns la liceul Petru Rareș din orașul Soroca, unde pe durata întregii zile de școală, peste 300 de copii din clasele a VI-a până la a IX-a au confecționat flori de hârtie origami. Voluntarii au prezentat istoria fetiței Fadu, au distribuit pliante despre proiectul ”Petalele Păcii”, după care fiecare elev a confecționat câte o floare și au vizionat ”Povestea Lotusului”1.

Proiectul ”Petalele Păcii” invită oameni de toate vârstele să confecționeze o floare de lotus din hârtie ca simbol al păcii și purității, onorând copiii care suferă din cauza dramei părinților lor, practicanți Falun Gong persecutați brutal de aproape două decenii în China. Proiectul a fost inițiat în Australia în 2003, inspirat de istoria unei fetițe australiene de origine chineză, numită Fadu, al cărei tată a fost persecutat până la moarte, pe când ea avea doar câteva luni. Proiectul îşi doreşte să informeze copiii, profesorii și părinții despre nedreptățile la care sunt supuși practicanții Falun Gong în China şi să arate frumuseţea principiilor Adevăr, Compasiune și Toleranță, pe care practicanţii Falun Gong le urmează în viața de zi cu zi. Voluntarii ”Petalele Păcii” explică semnificaţia florii de lotus în cultura chineză și subliniază importanța îmbunătățirii de sine și beneficiile pe care le aduc societății oamenii cinstiți, binevoitori și toleranți.

 

Elevii și cadrele didactice au rămas profund mișcați de istoria fetiței Fadu și au fost recunoscători voluntarilor proiectului pentru activitatea deosebită pe care au avut-o în școală. Fetelor din clasa a VI-a, Procopciuc Iana, Morari Andreea și Zabulica Vlada, le-a plăcut foarte mult master class-ul și explicarea semnificaţiei florii de lotus în cultura chineză. Consternate de istoria tristă a fetiței Fadu au condamnat persecuţia împotriva practicanților Falun Dafa din China.


 

Vlad Balabuha din clasa a VII-a a învățat ce înseamnă toleranță confecționând floarea din hârtie și a spus că este o mare nedreptate ce se întâmplă în China. De asemenea, a rămas impresionat de curajul lui Fadu și al mamei ei, care au hotărât să nu tacă, să vorbească lumii întregi despre tragedia prin care au trecut, iniţiind proiectul ”Petalele Păcii”. Este trist în același timp, pentru că istoria fetiţei Fadu i-a arătat că oamenii nu mai înțeleg ce este bine și ce este rău.


 

Butuc Paula-Ivory din clasa a IX-a ne-a relatat că i-a plăcut ora petrecută cu voluntarii proiectului pentru că a fost o activitate deosebită, de care au parte rar în școală. Pentru ea a fost o oră în care a evadat de la ora obișnuită și pe care a acordat-o păcii. Din păcate, aceste teme, precum pacea, drepturile omului, nu sunt abordate la ore, sau dacă sunt discutate, doar foarte superficial. Floarea confecționată o va păstra pentru sine, pentru că pacea și liniștea o reprezintă, fiind pasionată de Orient și de muzica orientală. În concluzie, Paula a adăugat că toleranța trebuie să fie promovată, în special în folosul diversităţii, pentru diversitate, pentru că nu este bine să fie judecate aparențele.


 

1. „Povestea Lotusului”, scrisă de o practicantă ucraineană, relatează istoria unei semințe de lotus care, în procesul de creștere, depășește minciuna, răutatea, lenea și alte provocări prin amintirea a trei principii prețioase învățate de la Marele Lotus: Adevăr, Compasiune și Toleranță. Aceste principii ajută sămânța să îşi croiască drum prin noroi spre suprafața apei, lumină spre Marele Lotus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.